References in periodicals archive ?
The Muhammadu Buhari regime, in a fit of fascist rage, shut down the African Independent Television (AIT) and RayPower FM for electing to not be an appendage of the Presidential Villa like NTA, FRCN, and other broadcast stations are; for not being a willing tool in an illegitimate government's fascist, self-serving propaganda; and for providing an outlet for the ventilation of democratic anxieties about Nigeria's descent into unimaginable depths of hopelessness.
According to the report, African Independent Television (AIT), owned by media mogul Raymond Dokpesi, cable sports channel SuperSport, and Channels Television, established by John Momoh, a former newscaster on NTA, rounded out the top five channels in Nigeria in June, July and August 2014.
The bill was rejected in a Senate voice vote after a debate transmitted live on African Independent Television (AIT).
The African Independent Television (AIT), on Friday evening, resumed transmission 24 hours after the National Broadcasting Corporation (NBC) suspended its licence over alleged violation of broadcasting regulations.
A chieftain of the Peoples Democratic Party (PDP), Comrade Timi Frank, has condemned the suspension of the broadcast licence of Daar Communications - owners of the African Independent Television (AIT) and Raypower FM - by the National Broadcasting Commission (NBC).
The plaintiff, Daar Communication Plc is the first privately owned Independent Broadcasting Organisation in Nigeria, having been licensed to broadcast on television and radio since 1996 and currently, operating the African Independent Television (AIT), Ray Power 100.5 FM, Faaji FM and Darsat stations.
The Nigerian Guild of Editors (NGE) has condemned 'in very strong terms' the indefinite suspension of the licences of the African Independent Television (AIT), and Raypower by the National Broadcasting Commission (NBC).
Dokpesi is facing a six-count charge along with DAAR Investment and Holdings Limited, owners of African Independent Television and Raypower FM, for allegedly receiving N2.1 billion from the Office of the National Security Adviser (ONSA), for services not rendered.
Dopkesi, who is the owner of African Independent Television (AIT) and Ray Power Radio, is being prosecuted along with his company for allegedly receiving the sum of N2.1 billion from the Office of the National Security Adviser (ONSA) in 2015.?
Ijedi Iyoha, while reacting to a recent report aired on the African Independent Television (AIT) Network, vehemently denied the insinuation of partisanship in the conduct of its enforcements.
The three affected stations which included Channels Television, African Independent Television and CORE TV, were blacklisted from covering government assignments.
Other recent victims in the line of duty also include Friday Olokor of Punch Newspapers, Taiye Edeni of the News Agency of Nigeria (NAN) and Enemaku Ojochigbe of the African Independent Television.
Full browser ?