BSkyBBritish Sky Broadcasting
References in periodicals archive ?
Britain's BSkyB has agreed to pay $9 billion to buy the Rupert Murdoch's pay-TV companies in Germany and Italy, taking its hunt for growth into Europe by creating a media powerhouse with 20 million customers.
BSkyB, which is 39% owned by Rupert Murdoch's 21st Century Fox, confirmed that it is in the early stages of talks about buying the tycoon's interests in the two operations, which serve about 8.
The announcement has caused a knee-jerk reaction among investors, jostling BSkyB shares down by 8% at one point on Thursday on fears that the company may have paid too much for the broadcasting rights for the highly publicised series.
BSkyB will be able to choose 20 matches first, leaving BT with first pick on the next 18.
He said yesterday: "As attention continues to be paid to past events at News International, I am determined that the interests of BSkyB should not be undermined.
LONDON: British pay-TV giant BSkyB announced Wednesday that net profits dipped in the first quarter of the group's financial year amid a "challenging" business environment.
Rupert Murdoch's News Corporation has withdrawn its bid for satellite broadcaster BSkyB following Ed Miliband and David Cameron's calls for the company to drop its plans.
5 billion bid for the shares in BSkyB it does not already own to the Competition Commission, the BBC said.
News Corp, parent company of Mr Murdoch''s media empire, is proposing to buy the 61% of BSkyB it does not already own.
BSkyB reported that 32 percent of its customers now subscribe to its HD service.
English language Sky News is available to viewers around the world but this would be the first wholly international venture for BSkyB.
But BSkyB, founded more than 20 years ago by Murdoch and still chaired by his son James, demanded a higher offer on Tuesday for the 61 percent of BSkyB that News Corp does not already own.